Monday, May 14, 2007

Salzburg Sonntag


IMG_0684, originally uploaded by tstander.

Ons laaste dag in Salzburg is 'n bietjie bederf deur, wat ons later sou verneem, tipiese Lenteweer in Oostenryk: koud en nat, presies soos 'n Kaapse winter. Dit, plus die feit dat ons na drie dae taamlik pê was, het gehelp dat ons eers heelwat later opgestaan en reggemaak het vir die dag as gewoonlik.

Eerste aan die beurt was die Plesierpaleis en Toertjiefonteine by Hellbrun. Die plesierpaleis was so genoem omdat dit die landelike woning van die destydse aartsbiskop was, en hy't dit absoluut versier om aan hom soveel plesier as moontlik te verskaf met vakansie. Voordat ons egter in is by die paleis, het ons eers 'n bietjie gaan stap deur die tuine rondom die paleis, en afgekom op... die glashuisie in "Sound of Music". Natuurlik moes daar eers fotos geneem word.

Sodra jy jou voete sit in die paleis, kan jy heeltemal verstaan hoekom dit die aartsbiskop soveel plesier verskaf het. Behalwe vir die vertrekke wat versier is in spesifieke temas (visse, wilde bokke, ens) is daar die pragtigste fresco's ook, en een kamertjie in besonder (die musiekkamer, op die punt van die paleis) is alleen die busrit buite die stad werd.

'n Mens kan 'n bietjie van die toertjiefonteine sien as jy uitkyk by die paleis se vensters, maar dit was so na as wat ons daaraan gekom het. Die begeleide toer neem amper 'n uur, en jy mag nie op jou eie deurloop nie. Algemene konsensus was dat ons die tyd beter kon spandeer in die stad self. Wat ons eers heelwat later besef het, (toe dit te laat was) is dat die huis waar die Von Trapps woon in die fliek, net af in die straat is. Oops. Maarnouja.

Vandaar is ons deur na Mozart se woonhuis, waar 'n mens ongelukkig nie mag fotos neem nie. Skade, want dis nogal 'n indrukwekkende uitstalling. Die toer neem jou deur die Mozart gesin se leeftyd in die huis, insluitende hul hele rits Europese toere, waar en wanneer Wolfgang wat geskryf het, en wys ook talle van die instrumente waarop hy gekomponeer het ('n klein 3 oktaaf orreltjie inkluis).

Vandaar is ons terug oor die river na die ou stad, vir 'n eerste stop by St. Peter en die hoof katedraal. Beide is natuurlik indrukwekkend, maar wat ek veral interessant gevind het in die Dom, is dat daar 5 orrels is: vier kleintjies aan die vier pilare naaste aan die altaar, en die vyfde een 'n grote agter in die katedraal. Wat nog meer interessant is, is dat al 5 orrels tegelyk gespeel kan word, maar dat enigeen van die vier kleintjies ook die grote kan beheer. Heel indrukwekkend.

Na vier dae van harde toer was ons taamlik moeg, en dus besluit om die res van die aand (na 'n ligte aandete in die Australiese restaurant) af te neem en rustig die 20h00 vertoning van "Sound of Music" in die jeughostel te geniet, waarna ons die Maandag-oggend vroeg teruggevlieg het Koeln-Bonn toe.