Thursday, April 12, 2007

Herzogenrath, o Herzogenrath


100_1063, originally uploaded by tstander.

Die storie van my tweede besoek aan Maastricht moet begin met die storie van Herzogenrath.

Dis 'n klein dorpie op die grens met Nederland. Die een trein (Mönchengladbach -> Aachen) los jou daar, terwyl 'n ander trein (Aachen -> Heerlen) jou verder neem in Nederland in.

Probleem is, die treine loop 'n rukkie uitmekaar, so jy moet vir meer amper 'n halfuur daar spandeer. Wat, onder normale omstandighede, genoeg tyd sou wees vir 'n koffie en 'n paar poskaarte koop. Behalwe dat, hier, geen koffie of poskaarte te koop was nie, omdat daar nie 'n treinstasie is nie, omdat Herzogenrath tussen niks en nêrens sit.

Dis reg, maters, Herzogenrath is soos Putsondersauerkraut hier rond. As jy 4 Euro minder wil betaal vir jou treinkaartjie, kry jy die voorreg om hier op die beton blok langs die treinspoor te sit en jou lewe te kontempleer. As daar egter min te kontempleer is, is jy in die moeilikheid, want daar's niks anders om te sien of doen nie. As jy dus haastig is, sou jy die eerste en beste trein daaruit wou neem... selfs al is dit die verkeerde trein.

My trein se vertrektyd was 19h49. Om 19h42 trek daar 'n trein in op spoor 3, waarvandaan my trein sou vertrek. Bietjie vroeg, maar ek kla nie (ek konnie vinnig genoeg daar wegkom nie), en ek klim op. Dis eers nadat ons 'n entjie gery het dat ek snuf in die neus kry. Dit was die eerste keer dat ek sien 'n Duitse trein ry betyds, nevermind 'n minuut of wat vroeg. Iets was fout, en die gesprek van 'n paar jongelinge voor in die wa (hulle't iets genoem van die Nederlandse trein wat in die ander rigting loop) het my vermoedens bevestig. Ek was op die verkeerde trein, oppad in die verkeerde rigting.

Wat doen jy? Jy ontspan. Jy ry rustig verder tot by Aachen, koop vir jou 'n paar poskaarte en 'n koffie, SMS die mense wat jou ontvang dat jy 'n uur laat gaan wees, en ry 'n halfuur later terug na Herzogenrath (en bly sommer sit, siende dat dit dieselfde trein was wat jou moes neem Heerlen toe 'n uur gelede).

En jy sit en wees dankbaar dat jy nie op die trein gevang is sonder 'n kaartjie tussen Aachen en Herzogenrath nie.