Thursday, April 19, 2007

Dortmund


13-04-07_0952, originally uploaded by tstander.

Vrydag (dis nou laas Vrydag... ek's besig om in te haal met die blog) neem ek die RE14 na Dortmund, oppad na Hamburg om vir Petro te gaan kuier. Die vorige aan sien ek vir die eerste keer dat ek, Vir een of ander vreemde rede, my kaartjie bespreek het om eers 11h30 te ry vanaf Dortmund na Hamburg. Toe besef ek dat, as ek die 8h trein uit Wuppertal neem, ek vir twee en 'n half ure Dortmund kan verken voordat ek verder ry na Hamburg. Waarskynlik is dit hoekom ek die kaartjie eers vir so laat bespreek het, en ek het net my oorspronklike plan vergeet. In ieder geval, Vrydag-oggend was ek in Dortmund.

As die dominante tema op 'n stad se poskaarte 'n sokker is (sokkerbal, sokkerstadion, sokkerondersteuners) dan verwag 'n mens ongelukkig nie veel in terme van ander besienswaardighede nie. In Dortmund, was dit dan ook die geval. Van wat ek kon sien, is die meeste van die besienswaardighede (behalwe natuurlik die sokkerstadion) buite die stad, of binne die ou deel van die stad, waar die hoofstasie ook is. Dis 'n tipiese resep hier rond vir stede: net langs die hoofstasie is die ou deel van die stad, met 'n gesonde porsie loopstrate, wat grens aan die moderne stadkern. Vandaar kwyn die stad weg na minder indrukwekkende dele, tot jy weer 'n stukkie oustad en 'n stasie vind wat behoort het aan die eertydse buurdorp. Natuurlik word die hele storie verbind met of 'n trollie (Hannover, Dortmund), of 'n sweefspoor (soos Wuppertal).

Dortmund se oustad het my maar baie herinner aan Wuppertal of Hannover se oustad, met ou kerke en geboue hier en daar, en vreeslik baie winkels. Daar is egter, bo-op een van die U-bahn (moltrein) stasies 'n pragtige, groot tuin gebou, versier met die interessantste beeldhouwerk en fonteine. Ongelukkig, slim perd wat ek is, het ek my kamera in my woonstel vergeet. Ek het 'n paar foto's probeer neem met my selfoon, maar dis net nie dieselfde nie. Sparky het dit egter vreeslik geniet om 'n bietjie gevleuelde renosters te ry deur die stad, so die uitstappie was vir hom 'n fees.

Siende dat my studentekaart geldig is vir stadvervoer in die hele VRR streek (waarvan Dortmund ook deel is) het ek besluit om dit 'n bietjie te misbruik deur die trollie te neem van die endpunt van die oustad terug te neem na die stasie. Ek is egter vinnig gestraf vir my luiheid, deur 'n paar stoppe te laat af te klim. Dit het my egter net kans gegee om weer 'n ander deel van die (nuwer) stad te sien, my poskaarte te pos, en my te vergaap aan die ou in die pienk pak klere wat strate vee onder korrektiewe toesig. Miskien moes Tony Yengeni maar eerder hierso sy vonnis kom uitdien het.